Procesverbetering noodzaak

Procesverbetering is noodzaak geworden. Tijden veranderen, techniek verandert, klanten veranderen; gevolg is dat bedrijfsprocessen continu aan verandering onderhevig zijn. En continu verbeterd moeten blijven worden om de prestatie op gewenst klantnivo te houden.

Slimmer

Ik help bedrijven om processen slimmer in te richten, waardoor resultaat eenvoudiger te behalen is. En resultaat kan breed zijn: een verlaging van kosten, het inzicht in fout- en faalkosten, een succesvolle ERP implementatie, tevreden medewerkers, maar ook duidelijkheid in de organisatie en efficiënter voldoen aan de klantvraag. Ik zie procesverbetering niet als doel, maar als middel om een bepaald resultaat te bereiken.

Definitie

Klanttevredenheid door gestroomlijnde, een vanuit de klant bedacht orderproces, adequate informatiesystemen, een heldere processtructuur en een vanzelfsprekende samenwerking binnen de gehele organisatie

Hoe hoog zijn onze fout- en faalkosten én wat zijn de oorzaken? Waar kan ik mijn proces efficiënter inrichten? Hoe kan ik slimmer voldoen aan de vraag van mijn klant? Hoe kan ik door samenwerken met minder inspanning hetzelfde resultaat te halen? Procesverbetering is noodzaak.

Concurrentie zorgt ervoor dat er veel verwacht wordt van uw organisatie. Klanten zijn veeleisend en vragen korte reactietijden. U moet gericht blijven op beheersing van kosten en risico’s. Uw bedrijfsdoelstellingen moeten zo effectief mogelijk gerealiseerd worden. Uw klant mag geen last hebben van de structuur van uw organisatie.

Om uw klanten op de gewenste manier te bedienen en uw bedrijfsdoelstellingen te halen, is het noodzakelijk te kijken naar uw primaire processen en uw bestaande structuur. Ik ben in staat u te helpen met het verbeteren van uw primaire proces. Klanten en zijn wensen worden centraal gesteld en vandaar wordt het proces verbeterd. Procesverbetering is geen eenmalige actie, maar vraagt om een continu verbeterproces.

Projectervaring

Ervaring in verandertrajecten: ERP – TMS – procesverbetering
  • Projectmanager Procesverbetering
  • Optimalisatie proces met SAP go-live

Project vaardigheden

Referenties verandertrajecten: ERP-TMS-procesverbetering
    • Efficiency
    • Betrouwbaarheid
    • Realisme
    • Direct en Besluitvaardig
    • Sterk ego, Probleemoplosser
  • Opleiding en training

    erp projectleider
    • Bachelor of Science – Logistiek en Technische Vervoerskunde
    • Post Bachelor – Bedrijfskunde
    • Business Process Management (2018)
    • Change Management™ (2015) Foundation
    • Change Management™ (2015) Practitioner
    • Agile Scrum Foundation
    • PRINCE2® (2009) Foundation