Wat is Procesverbetering?

Mijn definitie van procesverbetering:

Klanttevredenheid door gestroomlijnde, een vanuit de klant bedacht
orderproces, adequate informatiesystemen, een heldere proces-
structuur en een vanzelfsprekende samenwerking binnen de gehele
organisatie.
Procesverbetering = bewustwording

Denk vanuit de klant – doe het slim – doe het samen.

lees meer

Procesverbetering vanuit de praktijk

Praktijkervaring met het verbeteren van processen.

lees meer

Procesverbetering Tips&tricks

Zo voorspel je of verandering succesvol wordt

lees meer

Procesverbetering Nut en Noodzaak!

Procesverbetering is noodzaak. Tijden veranderen, techniek verandert, klanten veranderen; gevolg is dat bedrijfsprocessen continu aan verandering onderhevig zijn. En continu verbeterd moeten blijven worden om de prestatie op gewenst klantnivo te houden.

➤ Ik help bedrijven om processen slimmer in te richten, waardoor resultaat eenvoudiger te behalen is. En resultaat kan breed zijn: een verlaging van kosten, het inzicht in fout- en faalkosten, voorwaarde voor een succesvolle ERP implementatie, tevreden medewerkers, maar ook duidelijkheid in de organisatie en efficiënter voldoen aan de klantvraag. Ik zie procesverbetering niet als doel, maar als middel om een bepaald resultaat te bereiken.

Procesverbetering

In de praktijk

Procesverbetering is voortdurend verbeteren

Hoe hoog zijn onze fout- en faalkosten én wat zijn de oorzaken? Waar kan ik mijn proces efficiënter inrichten? Hoe kan ik slimmer voldoen aan de vraag van mijn klant? Hoe kan ik door samenwerken met minder inspanning hetzelfde resultaat te halen? Procesverbetering is noodzaak.

Concurrentie zorgt ervoor dat er veel verwacht wordt van uw organisatie. Klanten zijn veeleisend en vragen korte reactietijden. U moet gericht blijven op beheersing van kosten en risico’s. Uw bedrijfsdoelstellingen moeten zo effectief mogelijk gerealiseerd worden. Uw klant mag geen last hebben van de structuur van uw organisatie.

Om uw klanten op de gewenste manier te bedienen en uw bedrijfsdoelstellingen te halen, is het noodzakelijk te kijken naar uw primaire processen en uw bestaande structuur. Ik ben in staat u te helpen met het verbeteren van uw primaire proces. Klanten en zijn wensen worden centraal gesteld en vandaar wordt het proces verbeterd. Procesverbetering is geen eenmalige actie, maar vraagt om een continu verbeterproces.

Mijn ervaring met het verbeteren van processen:

Vanuit mijn ervaring om complexe projecten te managen ben ik gewend om te gaan met diverse lagen in een organisatie, van gebruiker tot en met beslisser. Mijn aanpak is praktisch, pragmatisch en gericht op het resultaat. Ik heb ervaren dat de mens de meest onderschatte, maar ook de meest cruciale factor is bij verbeteringen.

Procesverbeter ervaring

Logistiek Dienstverlener
Groothandel
Productie