Procesverbetering
Klanttevredenheid door gestroomlijnde, een vanuit de klant bedacht orderproces, adequate informatiesystemen, een heldere processtructuur en een vanzelfsprekende samenwerking binnen de gehele organisatie.
Procesverbetering = bewustwording
Denk vanuit de klant – doe het slim – doe het samen.
Procesverbetering vanuit de praktijk
Praktijkervaring met het verbeteren van processen.
Procesverbetering
Procesverbetering is voortdurend verbeteren
Hoe hoog zijn onze fout- en faalkosten én wat zijn de oorzaken? Waar kan ik mijn proces efficiënter inrichten? Hoe kan ik slimmer voldoen aan de vraag van mijn klant? Hoe kan ik door samenwerken met minder inspanning hetzelfde resultaat te halen? Procesverbetering is noodzaak.
Concurrentie zorgt ervoor dat er veel verwacht wordt van uw organisatie. Klanten zijn veeleisend en vragen korte reactietijden. U moet gericht blijven op beheersing van kosten en risico’s. Uw bedrijfsdoelstellingen moeten zo effectief mogelijk gerealiseerd worden. Uw klant mag geen last hebben van de structuur van uw organisatie.
Om uw klanten op de gewenste manier te bedienen en uw bedrijfsdoelstellingen te halen, is het noodzakelijk te kijken naar uw primaire processen en uw bestaande structuur. Ik ben in staat u te helpen met het verbeteren van uw primaire proces. Klanten en zijn wensen worden centraal gesteld en vandaar wordt het proces verbeterd. Procesverbetering is geen eenmalige actie, maar vraagt om een continu verbeterproces.