Opdracht omschrijving – Logistiek interim manager

Klant heeft een nieuw ERP systeem (SAP) en zoekt ondersteuning in het opnieuw organiseren en structureren van de afdeling ‘Magazijn & Expeditie’ en de snijhal. Mijn rol: Logistiek interim Manager van 2 afdelingen en zorgen voor een on-time-delivery van 93%.

Aanpak

  • Situatie – Het systeem past slecht bij het proces, er is nauwelijks getest, de medewerkers zijn slecht zijn getraind en, na go-live, aan hun lot zijn overgelaten. Er is nauwelijks SAP kennis, geen aansturing op de afdelingen en de prestatie is slecht.
  • Analyse – op basis van proces – mens – systeem: het proces in kaart brengen met knelpunten
  • Aktieplan – in overleg met stakeholders prioriteitsbepaling
  • Uitvoering:
    • procesontwerp obv klantwens levert SAP changes
    • directe leiding op de werkvloer
    • voortdurende meting prestatie
    • (her)verdeling taken-verantwoordelijkheden
    • communicatie
    • SAP training
    • test, train en implementatie SAP changes
  • Borging

Resultaat